Agencje reklamowe – korzystać czy nie?

Agencje reklamowe to działający na zlecenie klienta – pomysłodawcy i wykonawcy danej usługi. W swoich działaniach wykorzystują szereg najróżniejszych narzędzi, począwszy od szeroko pojętych mediów, a więc telewizji, radia, prasy, poprzez liczne techniki marketingu internetowego, obejmujące tworzenie stron internetowych i webdesign, copywriting czy pozycjonowanie.

Jaki jest zakres usług świadczonych przez agencje reklamowe?

W kwestii zakresu świadczonych usług, wszystko zależy od profilu danej agencji. Większość agencji odpowiada więc za analizę lokalnego i ogólnokrajowego rynku w zakresie działalności klienta oraz utworzenie odpowiadającej potrzebom klienta i rynku strategii marketingowej. Stworzenie indywidualnej kampanii reklamowej właściwej dla branży i oczekiwań klienta oraz jej rozpowszechnienie za pomocą mediów i Internetu. Kontrola wykorzystanych środków przekazu.

Jaka wygląda struktura wewnętrzna agencji reklamowych?

Większość agencji reklamowych funkcjonuje w oparciu o odpowiednie piony organizacyjne. Podział ten opierać się może na rodzaju świadczonych usług czy też oferowanych produktów. Tak więc w ramach struktury organizacyjnej agencji reklamowych wyróżnia się pion odpowiedzialny za kontakt z klientem, pion kreatywny, uczestniczący w tworzeniu kampanii reklamowych, haseł, ulotek, słowem wszystkiego, co składa się na kampanie reklamową, pion kontaktujący się z mediami oraz pion badawczy, oceniający skuteczność i efektywność pracy czy wreszcie pion zajmujący się finansami i administracją.