Co to jest remarketing?

Jeśli choć trochę orientujesz się w świecie internetowych sztuczek, z pewnością zastanawiasz się co to jest remarketing? Remarketing stanowi więc jedno z nowoczesnych narzędzi internetowego marketingu, pozwalające na powtórne dotarcie do klientów, którzy uprzednio odwiedzili Twoją stronę bądź skorzystali z proponowanych przez Ciebie aplikacji. To więc idealny sposób, aby zachęcić klienta do ponownego zakupu i tym samym rozszerzyć zasięg Twojej reklamy, poprawiając skuteczność całej kampanii reklamowej.

Podstawowe założenia remarketingu

Narzędzie to pozwala zdobyć informacje dotyczące użytkownika korzystającego z danej strony internetowej. I tak na przykład dzięki remarketingowi dowiadujesz się jakie strony przeglądał dany użytkownik, czy też jakie produkty umieścił w koszyku. Poznając jego preferencje, możesz zadbać o to, aby w poszczególnych przeglądarkach tj. Google wyświetlały się dopasowane do odbiorcy reklamy. Niezależnie od tego, co to jest remarketing, przynosi on jednak znaczące korzyści dla zleceniodawcy.

Czemu warto postawić na remarketing?

Przede wszystkim tego typu zabiegi pozwalają Ci dotrzeć od określonych kręgów odbiorców. Za pomocą sieci reklamowej funkcjonującej w ramach usługi Google możesz swoją reklamę skierować do określonej grupy klientów, na przykład zainteresowanych wcześniej zakupem oferowanych przez Ciebie usług bądź produktów bądź tych, którzy wcześniej zdecydowali się na zakup. Zabieg ten zwiększa szansę zdobycia nowego klienta, a także utrzymuje zainteresowanie poprzednich klientów.